آیا عصر نامه‌نگاری‌ به پایان رسیده است؟

بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیشتر افراد در آمریکا در نیم‌دهه گذشته نامه شخصی نفرستاده‌اند

اینترنت و ایمیل انقلابی در سرعت دریافت نامه در سراسر جهان ایجاد کرده است-MYCHELE DANIAU / AFP

آخرین باری که نامه دست‌نویس نوشتید کی بود؟ بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیشتر افراد در آمریکا در نیم‌دهه گذشته نامه شخصی نفرستاده‌اند.

بنا بر نتایج نظرسنجی سی‌بی‌اس از ۱۷۱۷ نفر، که موسسه یوگاو (YouGov) انجام داده است، کمتر از یک‌سوم آمریکایی‌ها در ۱۲ ماه گذشته برای کسی نامه نوشته‌اند. و ۳۷ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که در بیش از پنج سال گذشته، نامه نفرستاده‌اند، در همین حال، ۱۵ درصد بزرگسالان گفتند که هرگز در عمرشان نامه نفرستاده‌اند.

در مورد دریافت نامه نیز یافته‌ها مشابهی به دست آمد، ۵۰ درصد افراد گفتند که در پنج سال گذشته نامه‌ای شخصی برایشان پست نشده است.

وقتی به بحث نامه‌نگاری می‌رسد، به نظر نمی‌رسد سن تفاوت چشمگیری ایجاد کند، و نتایج نظرسنجی از افراد ۶۵ سال به بالا مشابه افراد کم‌سن‌تر بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تفاوت اصلی وقتی است که به کل زندگی افراد نگاه شود؛ تقریبا تمام افراد ۶۵ سال به بالا گفتند قبلا نامه شخصی نوشته‌اند، این در حالی است که از هر پنج فرد زیر ۴۵ سال، فقط یک نفر در عمرش نامه شخصی نوشته است.

جنسیت نیز تفاوت ایجاد می‌کند، بر اساس یافته‌های نظرسنجی، زنان بیشتر از مردان احتمال دارد نامه‌ها را با دست‌خط خودشان بنویسند، ۳۵ درصد زنان در یک سال گذشته نامه نوشته‌اند، که این رقم در مردان ۲۸ درصد است. در فاصله یک تا پنج سال گذشته، ۲۰ درصد زنان نامه نوشته‌اند، در حالی که فقط ۱۳ درصد مردان چنین کاری کرده‌اند.

البته اینترنت و ایمیل انقلابی در سرعت دریافت نامه در سراسر جهان ایجاد کرده است. علاوه بر این، در راستای تغییرهایی که لوییس دجوی، رییس خدمات پستی آمریکا، برای صرفه‌جویی در بودجه ایجاد کرده است، این سازمان به‌دلیل اعمال ضوابط اخیر که توزیع مراسلات را کندتر خواهد کرد، آماج انتقاد بوده است.

برخی افراد، از جمله جری کانلی، نماینده دموکرات ویرجینیا، نگران‌اند که این تغییر به معنای کاهش افرادی باشد که از این خدمات استفاده خواهند کرد. جری کانلی پیش از اعمال تغییرها گفت: «لوییس دجوی ماموریت داشته است خدمات پستی آمریکا را توی مارپیچ مرگ بیندازد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی